۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

خطر كوري توسط دارويي كه اين روزها در ميان تظاهر كنندگان استفاده مي شود

امروز هم مثه تمام روزهاي ديگه كه تظاهرات بود كيفمو پر كردم از هر دارويي كه فكر مي كردم ممكنه تو اين مواقع به درد بخوره از ادرنالين تا رينگر و كپسول 1ليتري اكسي‍ژن و دستگاه فشار سنجو... سوار تاكسي شدم رفتم رسالت و بعدم مترو گلبرگ به امام حسين كه رسيدم راننده قطار گفت بهارستان و ملت نگه نمي داريم ايستگاه نداريم
توپخونه پياده شدم و كيف 1تني را تا ميدون خر كش كردم 9 رسيدم بهارستان پر مامور بود و مردم يواش يواش داشتن جمع مي شدن منم دور مي زدم و به كسايي كه مشكلي داشتند كمك مي كردم ساعت 10 بود كه يه گازفلفل زدن كه سوزش چشم و عطسه و... يه خورده جلو تر رفتم ديدم يه پسره داره يه قطره مي ريزه تو چشم بقيه رفتم جلو گفتم آقا اين چه قطره ايه؟گفت بي حس كننده گفتم ميشه ببينم؟ قطره تترا كايين بود به قول داداش كوچيكم تشتكام پريد بهش گفتم پسر اين مي دوني چيه ؟گفت آره ديگه بي حس كننده اس گفتم تاحالا چقدر از اين مصرف كردي؟گفت پريروز يكي بهم معرفي كرد منم ديدم خوبه خريدم گفتم برو خدارو شكر كن كه من اينجام و بهت مي گم اين ممكنه كورت كنه.اول باور نكرد اما بعدش واقعا ترسيده بود
نمي دونم كدوم داروخانه بهش فروخته بود(هركي بوده كار خيلي زشتي كرده) اما جالبه بدونيد كه تتراكايين و فنوكايين و مابقي بي حس كننده هاي چشمي منحصر به مطب و کلینیک و بیمارستان اند. از این قطره(تتراكايين) در هنگام معاینه چشم كه نياز به لمس دارد یا در انجام اعمال جراحی چشم و به منظور ایجاد بی حسی بصورت محدود و در حد یک تا دو بار توسط پزشک و یا دیگر پرسنل پزشکی استفاده می شود به همین جهت این دارو بصورت نسخه هیچگاه تجویز نمی گردد و فقط باید آن را در اختیار مراکز درمانی قرار دهند. بد نیست بدانید که استفاده از این قطره به میزان بیش از یک یا دو بار در هر چشم می تواند بشدت به سلولهای سطح قرنیه آسیب برساند و زمینه را برای زخم و عفونت قرنیه فراهم سازد که نتیجه نهایی آن چیزی جز لک وسیع قرنیه و افت شدید بینایی نیست.گاز هاي اشك آور روي قرنيه مي نشينند وپس از استفاده از تتراكايين در آسيب سطح قرنیه به مرحله ای می رسد که زخمهای عمیق و عفونتهای شدید در قرنیه ایجاد می کند که درمان آن بسیار سخت و طولانی خواهد بود و نهایتا لک قرنیه، افت شدید بینایی و معلولیت را بدنبال خواهد داشت. تاسف بار تر اینکه غالب افراد به علت استفاده قطره تتراکائین در هر دو چشمشان بصورت همزمان، خود را از نعمت بینایی هر دو چشم محروم می کنند.بازهم همونطور كه در پست قبلي گفتم فقط از آب يا اشك مصنوعي براي سوزش چشم استفاده كنيد تا نعمت بيناييتان را از دست ندهيد و اجازه ندهيد كسي حتي صميمي ترين دوستانتان در ميان تظاهرات قطره ايي به چشم شما بريزد حتي نفازولين انتازولين

۳ نظر:

  1. سلام.
    از اینکه جونتون رو کف دستتون میذارین و به ملت کمک میکنین و بعد هم اطلاع رسانی واقعا
    ممنون.
    به این میگن یه قسم خوردهءسقراط واقعی که
    هیچ زمان و مکانی برا مداوا نمیشناسه.
    واقعا حلالتون باشه وخدا پشت و پناهتون.

    پاسخحذف
  2. سلام. یکی از آشناهای من یک مورد عجیبی داشته که حالا شرحش طولانیه و بماند اما بعد از شلاق و باتوم ولش کردن و تأکید کردن بدنشو نشوره. این آدم که خودش پرستاره به دکتر میگه این حرفو و دکتر تست میگیره و میفهمه شلاق و باتوم ها به سیانور آغشته بوده و سریع شستشو میدن زخمهاشو و داروهایی برای مبارزه با سیانور میده بهش. شما این مورد رو شنیدید یا دیدید؟

    پاسخحذف